Mijn verhaal, bevallen met 15 weken..+aanvulling

Re: Mijn verhaal, bevallen met 15 weken..

Berichtdoor petra op 03 jun 2009, 13:16

:huil: :huil: :huil: :huil: :huil:

meidwat een verhaal,

heel veel sterkte
petra
Moderator

Berichtdoor hollymolly op 03 jun 2009, 13:36

Ohw meid wat een verdriet :huil:
heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies :knuffel:

Jolanda
Afbeelding

Afbeelding
hollymolly
Peuter

Berichtdoor suzepanne op 03 jun 2009, 14:08

Och wat een ontzettende verdrietig verlies.
De waterlanders stromen hier ook rijkelijk.
Ik hoop dat dat jullie het verlies van Jip een plekje kunnen geven.
Voor nu een hele dikke :knuffel:

Liefs Suzanne
Afbeelding Afbeelding
suzepanne
Peuter

Berichtdoor Esther1980 op 03 jun 2009, 14:22

Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal, dat doet een mens goed!

liefs
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding
Esther1980
Dreumes

Berichtdoor Esther1980 op 03 jun 2009, 14:28

mamaSanne schreef:hoi ester,

ik herken heel veel. goed dat je het hele verhaal hebt opgeschreven en fijn dat je het met ons wilt delen. dat ordend de geest he. En zo'n gebeurtenis zet je inderdaad aan het denken over het leven. Wat belangrijk is en wat niet.
Ik vond werken ineens ook zo onbelangrijk. werk ppff daar kwam mijn kindje niet van terug, geld wat moet ik ermee, ik kan geen kindje van mezelf voor kopen. Veel mensen maakten zich druk om niks in mijn ogen.

leuke naam Jip, heb je naast de prent van Jip nog meer symbolische aandenken in huis voor hem. Ik denk dat je geen urn-tje hebt bij een ziekenhuis crematie?
hebben jullie uiteindelijk toch foto's gemaakt?

kan je er met Tony goed over praten? veel aandacht zal misschien naar jou uit gaan (als er al aandacht voor is... (noemen mensen het een miskraam?), maar hij is natuurlijk net zo goed een kindje verloren. ik vond het altijd zo confronterend als ze aan Joan vroegen hoe het met mij ging.... en het daarbij bleef. En hij zich maar groot houden en voor mij zorgen.

ik wens je veel kracht en sterkte komende tijd, het is een moeilijke weg :knuffel:

Gr Sanne, mama van jonathan*

Dank voor de lieve woorden. Het ordend inderdaad de geest dat is wel fijn. Naast de prent hebben we nog wel een aantal foto's maar die heb ik opgeborgen in een "jip" koffertje en daarbij alle kaarten, echo's ed. Een urn krijg je inderdaad niet bij een ziekenhuis crematie.

Veel mensen noemen het inderdaad een miskraam en dat maakt me weleens verdrietig, omdat ik het wel anders ervaar. Maar ik laat het er meestal bij en ben blij dat zij er verder geen ervaring mee hebben.

Voor mannen is het toch anders inderdaad. Ik kan er wel over praten met tony, maar hij dacht dat ik er nu wel over heen was tot ik vorige week huilend op de bank zat. Ik denk dat het verwerken bij vrouwen toch wat langer duurt. De aandacht gaat meestal naar mij, maar goede vrienden vragen ook wel door bij hem gelukkig.

Ik weet niet precies wat er bij jou is gebeurd, maar wil je wel ook veel sterkte wensen!

lfs
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding
Esther1980
Dreumes

Berichtdoor houtje op 03 jun 2009, 20:26

Esther jij krijgt mijn totale respect, wat ben jij een sterke vrouw, wat ben jij een supermoeder voor Jip*. Dank je wel dat je je verhaal met ons wil delen. Jip* en jij zullen altijd in mijn gedachten zijn. (Net als Jonathan* en Sanne en nog veel meer) Ik wens je heel veel sterkte en suc6 met de nieuwe start die je gaat maken.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
houtje
Peuter

Berichtdoor karin op 05 jun 2009, 22:01

:huil: het is net of ik het verhaal van mijn vriendin heb zitten lezen van 8 jaar geleden
haar zoontje had ook geen hersenpannetje hij kon alleen niet eerder gehaald of wat dan ook worden omdat het risico te groot zou zijn omdat tie een helft van een tweeling was hij isuiteindelijk met 32weken geboren en heeft 6uurtjes geleefd :huil:
heel veel sterkte!
Afbeelding
Afbeelding
karin
Kleuter

Berichtdoor Helen op 07 jun 2009, 14:51

Verschrikkelijk...ik heb er echt geen woorden voor..sterkte..
AfbeeldingAfbeelding
Helen
Baby

Berichtdoor claudje op 08 jun 2009, 19:53

Wat heb je dat prachtig opgeschreven zeg! Ben er stil van... Dit zal mensen ook kunnen helpen die ook zoiets hebben ervaren.

Jeetje ik bewonder je kracht en af en toe huilen en gedenken, hoort hier echt bij. Zeker ook omdat je hem gezien hebt. Ik dacht vroeger altijd dat het pas een kindje was wanneer het geboren is. Nu, totdat ik de echo van mijn kindje zag met 12 weken: WAUW, alles erop en eraan.

Weet je mensen om je heen moeten het ook ergens "verwerken". Soms zeggen ze dan helaas niet de meest handige dingen. En ze weten vaak niet beter. Weet je wat helpt: hen voor te zijn. Vertel je eigen verhaal wanneer je dat wilt. Zeg hoe mooi hij was, hoe echt! Zo echt een kindje.

Ik weet nog wat mijn vader zei toen ik mijn miskraam kreeg met 8 weken: "daar had ik nou helemaal geen rekening mee gehouden... "

Veel kracht toegewenst!

Liefs,

Claudje
claudje
Baby

Berichtdoor anna op 13 jun 2009, 21:10

Pffff :huil: :huil: , wat een ontzettend indrukwekkende gebeurtenis Esther, wat een verdriet voor jullie. Ben er ook helemaal stil van, en de manier waarop je alles geschreven hebt is zo intens, zo vol van alle gevoelens waarmee jullie geworsteld hebben. Inderdaad, jullie Jip zal altijd bij jullie zijn, maar wat mij persoonlijk het meest bijblijft en raakte van jouw verhaal, is hoe je je zorgen maakte over wat Jip gedacht en gevoeld moet hebben op bepaalde momenten, de angst voor hem, over hem in de beslissingen die jullie moesten nemen. Hierdoor is een ding duidelijk wat je nooit moet vergeten; je was en bent een èchte moeder van Jip, zo kan alleen een moeder het voelen....
Heel veel sterkte en :knuffel: :knuffel: :knuffel:
Elsbeth
anna
Dreumes

Berichtdoor Linda H op 14 jun 2009, 19:42

Wat een ontroerend verhaal.....en zo mooi verteld.....zo veel verdriet!

Ik zal nu altijd aan je verhaal denken als ik weer eens bij de Hema bij die leuke Jip en Janneke-spulletjes sta te snuffelen. Zie het als een kleine herdenking voor jouw Jip*. We denken aan hem!

Mensen zijn inderdaad onwetend als ze dit nog niet van kortbij hebben meegemaakt.

Ik wil je ook veel succes wensen met je nieuwe start.....wat ga je doen?

Dikke knuffel Linda
mama van Sanne (11 juli 2004) en Jente (16 mei 2009)
Linda H
Peuter

Berichtdoor Esther1980 op 14 jun 2009, 21:58

Linda H schreef:Wat een ontroerend verhaal.....en zo mooi verteld.....zo veel verdriet!

Ik zal nu altijd aan je verhaal denken als ik weer eens bij de Hema bij die leuke Jip en Janneke-spulletjes sta te snuffelen. Zie het als een kleine herdenking voor jouw Jip*. We denken aan hem!

Mensen zijn inderdaad onwetend als ze dit nog niet van kortbij hebben meegemaakt.

Ik wil je ook veel succes wensen met je nieuwe start.....wat ga je doen?

Dikke knuffel Linda

Dank je. Het gekke is ook nog dat Amelie steeds roept dat ze een zusje wil en die moeten we Janneke noemen. Heel vreemd we hebben haar ook niet verteld dat hij Jip heet!

Ik ben bezig om een eigen kinderkledingmerk in de markt te zetten gemaakt van 100% organisch fairtrade katoen. Geen suf groen, maar hip groen :) voorjaar 2010 hoop ik de collectie klaar te hebben. Tot die tijd heb ik een webwinkeltje opgezet
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding
Esther1980
Dreumes

Berichtdoor Esther1980 op 14 jun 2009, 21:59

anna schreef:Pffff :huil: :huil: , wat een ontzettend indrukwekkende gebeurtenis Esther, wat een verdriet voor jullie. Ben er ook helemaal stil van, en de manier waarop je alles geschreven hebt is zo intens, zo vol van alle gevoelens waarmee jullie geworsteld hebben. Inderdaad, jullie Jip zal altijd bij jullie zijn, maar wat mij persoonlijk het meest bijblijft en raakte van jouw verhaal, is hoe je je zorgen maakte over wat Jip gedacht en gevoeld moet hebben op bepaalde momenten, de angst voor hem, over hem in de beslissingen die jullie moesten nemen. Hierdoor is een ding duidelijk wat je nooit moet vergeten; je was en bent een èchte moeder van Jip, zo kan alleen een moeder het voelen....
Heel veel sterkte en :knuffel: :knuffel: :knuffel:
Elsbeth

Wat ontzettend lief van je ik kreeg tranen in mn ogen toen ik dat stukje over 'echte moeder las. Dank je
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding
Esther1980
Dreumes

Berichtdoor mama-am op 15 jun 2009, 10:50

Jee, Esther,

Ik had je verhaal pas al gelezen, maar kon gewoon niet direct reageren. Wat een tragedie, dat jullie zulke beslissingen moesten nemen.
Jip heeft jou voor de tweede keer moeder gemaakt, dat pakt niemand je af.
Heel sterk om je verhaal zo open en eerlijk te vertellen. Ik wens je al het geluk voor de toekomst toe! Jip* gaat altijd met jullie mee.

En reacties van andere? Ik heb zelf 3 prille miskramen gehad, voor de 6 weken, maar ik was zwanger en die kindjes waren enorm gewenst. Een miskraam komt vanzelf af, daar kun je wel iets meer vrede mee hebben. De opmerking: het was nog helemaal niks....ik leg het naast me neer. (ze weten niet beter...)
Met ons gaan altijd onze kleine sterretjes mee.
Mensen weten vaak niet wat ze moeten zeggen en zeggen dan zomaar iets.

Dikke knuffel voor jou!!!

Esther
AfbeeldingAfbeelding
mama-am
Moderator

Berichtdoor Ankie op 15 jun 2009, 13:31

Ben er helemaal stil van hoe je dit allemaal hebt opgeschreven! :huil: :huil:
Wat een verdriet.... Héél veel sterkte voor jullie!!

:knuffel: :knuffel: Ankie
Ankie
Kleuter

Berichtdoor Pluiskip op 18 jun 2009, 09:01

Poeh...
Net het verhaal gelezen...
Letters op een beeldscherm...
Maar met zoveel emoties beschreven...
Geluk, blijschap, angst, twijfel... Maar vooral zoveel liefde!
Liefde voor Jip... Jullie kindje...

Ik heb een brok ik mijn keel...
En wil jullie enorm veel sterkte wensen...

Liefs Marije
Getrouwd-Mama van E lin 07-01-'07 en I rza 21-03-'12 -Groepsleidster-Pluiskip-Gevoelsmens-Musical - Fotografie-Zingen-Deventer-Theater-Liefde-Leven-Gezelligheid-Genieten
Pluiskip
Kleuter

Berichtdoor wijnjo op 18 jun 2009, 14:15

:huil:
Afbeelding
Afbeelding
wijnjo
Peuter

Berichtdoor Eefje-3kids op 04 jul 2009, 19:57

heb net jullie verhaal gelezen, weet niet zo goed wat ik moet zeggen, alleen maar heel veel sterkte

:knuffel:

Eveline
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Eefje-3kids
Kleuter

Berichtdoor mamaSanne op 04 jul 2009, 21:41

hoi Ester,

wanneer was je uitgerekende datum.
Komt vast gestaag dichterbij?!

Ik vond dit een moeilijke tijd, omdat je vanaf die datum een beeld had van hoe je gezin er dan uit zou zien... met z'n 4-tjes.

heb je nog plannen voor die dag?

Gr Sanne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
mamaSanne
Kleuter

Berichtdoor Esther1980 op 05 jul 2009, 22:24

mamaSanne schreef:hoi Ester,

wanneer was je uitgerekende datum.
Komt vast gestaag dichterbij?!

Ik vond dit een moeilijke tijd, omdat je vanaf die datum een beeld had van hoe je gezin er dan uit zou zien... met z'n 4-tjes.

heb je nog plannen voor die dag?

Gr Sanne

Hoi Sanne, Ik heb verschillende data doorgekregen toen maar allemaal rond de 20e augustus. Dit hou ik aan. Ik denk er nu weer meer aan dan andere dagen omdat ik nu bijna met verlof zou gaan. Op de uitgerekende datum steek ik een kaarsje aan denk ik en ik zal waarschijnlijk een flink potje janken.. Ik wil er wel bewust bij stil staan die dag.

Lijkt me wel heel moeilijk hoor die dag pff
Groetjes
Afbeelding

Afbeelding
Esther1980
Dreumes

VorigeVolgende

Keer terug naar Engeltjes