Ik mis hem zo.....

Re: Ik mis hem zo.....

Berichtdoor Margriet op 20 sep 2009, 22:14

Lieve Petra,

Veel te laat, maar ik wil je nog graag een dikke knuffel geven.
Jullie mannetje zou al weer zes jaar zijn geworden...
Tuurlijk geniet je van je 2 meiden, maar daarnaast blijft het gemis om Jasper, dat blijft altijd naast elkaar bestaan.
Heel veel sterkte.
Afbeelding Afbeelding
Margriet
Kleuter

Berichtdoor mamaSanne op 21 sep 2009, 16:24

Linda S schreef:Owww lieve meiden, wees gelukkig je manneke(s) gekend te mogen hebben.
Mn oma had als laatste een tweeling. Jongetje en (1ste) meisje. Jongetje werd als eerste geboren en heeft zo gezegd de weg vrijgemaakt voor het meisje maar heeft het niet overleefd. Haar eigen vk toen wist ook niet dat het er twee zouden zijn, pas bij de bevalling... en nu de tweede... :yikes: (was een vervangster die er toen was)
Zij heeft het manneke nooit mogen zien. "Is beter voor mevrouw" aldus hoofdzuster. Mn opa heeft met foto camera klaargestaan met een zuster. Maar de hoofdzuster liet hem niet een foto maken, was beter van niet voor mevrouw...
Nou, toen mn zus haar oudste dochter kreeg bijna 4 weken te vroeg, was die net zo klein als het manneke is geweest. Mn oma zat toen weer helemaal met tranen. Zo had het dus gevoeld dat kleine manneke. :huil: Zooo oneerlijk dat het toen zo ging. "Gelukkig" gaat het nu wel anders. Maar ja, je zou natuurlijk liever anders zien he... Een levend kindje fijn mee naar huis kunnen nemen. :knuffel:

Ik heb jonathan* niet gekend.
ik begrijp uit je verhaal dat je bedoeld :gezien.
ik vind dat je wel moet oppassen met uitspraken als deze. Mijn verdriet is niet minder omdat ik Jonathan* gezien heb. verdriet is nl. niet met elkaar te vergelijken. Jou oma heeft haar kind verloren en ik ook. Tuurlijk ben ik blij dat het er tegenwoordig anders aan toe gaat dan vroeger en dat we foto's hebben om onze herinnering levend te houden.

Gr Sanne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
mamaSanne
Kleuter

Berichtdoor mariska3 op 22 sep 2009, 20:45

mamaSanne schreef:
Linda S schreef:Owww lieve meiden, wees gelukkig je manneke(s) gekend te mogen hebben.
Mn oma had als laatste een tweeling. Jongetje en (1ste) meisje. Jongetje werd als eerste geboren en heeft zo gezegd de weg vrijgemaakt voor het meisje maar heeft het niet overleefd. Haar eigen vk toen wist ook niet dat het er twee zouden zijn, pas bij de bevalling... en nu de tweede... :yikes: (was een vervangster die er toen was)
Zij heeft het manneke nooit mogen zien. "Is beter voor mevrouw" aldus hoofdzuster. Mn opa heeft met foto camera klaargestaan met een zuster. Maar de hoofdzuster liet hem niet een foto maken, was beter van niet voor mevrouw...
Nou, toen mn zus haar oudste dochter kreeg bijna 4 weken te vroeg, was die net zo klein als het manneke is geweest. Mn oma zat toen weer helemaal met tranen. Zo had het dus gevoeld dat kleine manneke. :huil: Zooo oneerlijk dat het toen zo ging. "Gelukkig" gaat het nu wel anders. Maar ja, je zou natuurlijk liever anders zien he... Een levend kindje fijn mee naar huis kunnen nemen. :knuffel:

Ik heb jonathan* niet gekend.
ik begrijp uit je verhaal dat je bedoeld :gezien.
ik vind dat je wel moet oppassen met uitspraken als deze. Mijn verdriet is niet minder omdat ik Jonathan* gezien heb. verdriet is nl. niet met elkaar te vergelijken. Jou oma heeft haar kind verloren en ik ook. Tuurlijk ben ik blij dat het er tegenwoordig anders aan toe gaat dan vroeger en dat we foto's hebben om onze herinnering levend te houden.

Gr Sanne

Ik heb geen kind verloren en ik denk dat het ten alle tijden het pijnlijkste is dat je kan overkomen. Maar Sanne jij hebt zelf kunnen kiezen of jij Jonathan* wilde zien maar vroeger mocht het gewoon niet.
De pijn is er echt niet minder om en het gemis is even groot maar jij hebt wel geluk gehad dat je al je mooie herhinneringen hebt mogen hebben.
(sorry Sanne ik vind dat er wel degelijk een groot verschil is)
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
mariska3
Dreumes

Berichtdoor mamaSanne op 23 sep 2009, 19:03

volgens mij zeggen we hetzelfde. het verschil zit 'm in vroeger en nu, maar niet in het verschil in verdriet of geluk, want wat voor de een geluk of verdriet heet, hoeft het voor de ander nog niet zo te zijn. Waarom ook vergelijken. laat iedereen voelen hoe het voelt
mamaSanne
Kleuter

Berichtdoor Linda S op 24 sep 2009, 18:03

Och dames... ik wil niemand voor het hoofd stoten hoor! En natuurlijk is een verlies altijd erg en gaat iedereen er anders mee om. Ik had het ook niet voor niets tussen aanhalingstekens staan he. Goed dat het tegenwoordig anders is. Dat je kunt kiezen of je je kindje wel of niet wilt zien. Vroeger werd automatisch gezegd "het is beter voor je als je het niet ziet".

Maar daarmee wil ik ook niet zeggen dat het verliezen van een kindje er makkelijker op is geworden. Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd!

Kindjes die je moet missen, dat is zoiets vreselijks. Dat draag je je hele leven mee. Ik hoop voor een ieder die zoiets moeten meemaken het een goed plekje kunnen geven in hun leven.

:knuffel: :kus:
Linda S
Moderator

Berichtdoor mamaSanne op 25 sep 2009, 14:24

het is al goed hoor ;) ,

we moeten maar niet gaan discusieren in het topic van petra... sorry petra :schaam:
mamaSanne
Kleuter

Berichtdoor mariska3 op 26 sep 2009, 12:05

mamaSanne schreef:het is al goed hoor ;) ,

we moeten maar niet gaan discusieren in het topic van petra... sorry petra :schaam:

Ben het volkomen met Sanne eens.

Ook hier Sorry :schaam:
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
mariska3
Dreumes

Berichtdoor linda.k op 07 okt 2009, 11:11

Lieve Petra, ik wil je graag een dikke :knuffel: geven, want meer heb ik niet te bieden.

vind je het goed als ik dit topic naar het engeltjes forum verplaats?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
linda.k
Moderator

Berichtdoor mamaSanne op 07 okt 2009, 14:14

ik had Petra ook al een PB-tje gestuurd of ze misschien haar verhaal wilde doen op het engeltjes gedeelte.
maar nog niets gehoord.
mamaSanne
Kleuter

Berichtdoor Bren op 09 nov 2009, 23:10

Kan me zo goed voorstellen dat je worsteld met het definitieve van de dood.
Dat je het nooit meer terug kan draaien en dat je nu altijd moeder zal zijn van een kind dat je niet kon houden.
Dat je waarschijnlijk bij alle hoogtepunten die schaduw meedraagt.
Soms zal het fijn zijn om te fantaseren over Jasper en vaak zal het nog pijn doen.

Ik hoop voor je dat je rust en aanvaarding vind om om te gaan met dit onomkeerbare wat altijd in je leven zal zijn.

Blijf er ook vooral over praten, laat je omgeving maar weten hoe moeilijk je het hebt.
Het is voor de omgeving soms ook moeilijk om een goed moment te pikken om te zeggen dat ze hem gedenken.

Heel veel kracht toegewenst en voel je vooral niet rot tegenover je meiden, het is gewoon gelopen zoals het is.

:knuffel: Brenda
Brenda de trotse moeder van Jonathan -4 januari 2005-, Wouter -13 maart 2006 en Aaron -26 november 2008-.
Bren
Peuter

Berichtdoor claudje op 18 dec 2009, 16:36

Ik vind dit echt zo verdrietig allemaal wat ik lees... Daarentegen inderdaad is het mooi en prachtig dat jullie je kind nog gezien en geroken en gehoord wellicht hebben.

Moet ook altijd denken aan mijn oma die een kennis in de buurt had wonen. Mijn oma heeft zeven kinderen gekregen. Die kennis was steeds ook zwanger iedere keer wanneer mijn oma ook zwanger was. Alleen, zij verloor alle kindjes... Mijn oma voelde zich zo "schuldig" dat zij wél kinderen mocht krijgen en die mevrouw geen één... Ook werden ze inderdaad meteen weggehaald. (Tja rond 1935 was dat normaal...) Triest...

Weet je, verdriet is er niet voor niets. Ik weet ook zeker dat mensen dit hun hele leven meedragen. Misschien ook inderdaad om niet te vergeten. Vergeten kan toch niet...

Veel sterkte iedereen, dit zullen wel weer moeilijke dagen worden.

Liefs,

Claudje
claudje
Baby

Berichtdoor marina88 op 08 mei 2010, 18:22

Sterkte iedereen,
marina88
Baby

Berichtdoor klaartjele op 21 mei 2010, 20:32

sterkte
klaartjele
Baby

Berichtdoor kristel2 op 09 sep 2010, 19:29

:kus: Sterkte weer in deze moeilijke periode!
kristel2
Baby

Berichtdoor Sas op 09 sep 2010, 19:54

:knuffel:
Afbeelding Afbeelding
Sas
Moderator

Berichtdoor Bren op 09 sep 2010, 21:07

Wat goed om dit topic weer terug te halen en ook even weer te denken aan het verdriet wat sommige gezinnen meedragen.

Ik hoop dat het op dit moment goed te doen is voor jullie!

Jasper is het waard geweest om weer die dagen bij stil te staan!

Sterkte voor jullie!! :knuffel:
Brenda de trotse moeder van Jonathan -4 januari 2005-, Wouter -13 maart 2006 en Aaron -26 november 2008-.
Bren
Peuter

Berichtdoor Tamara31 op 10 sep 2010, 05:27

Heel erg veel strekte toegewenst deze moeilijke dagen. :knuffel:
Afbeelding Afbeelding
Tamara31
Kleuter

Berichtdoor vanesse op 10 sep 2010, 05:49

hel vel sterkte en moed gewenst n deze voor jullie moeilijke en zware periode :knuffel:
vanesse
Kleuter

Berichtdoor linda.k op 12 sep 2010, 11:16

Sterkte, we denken aan jullie. . .
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
linda.k
Moderator

Berichtdoor petra 592 op 15 sep 2010, 21:01

Ik lees dit nu pas weer.... Kris,lief dat je een berichtje hebt geplaatst.. :kus:
en heb dus ook even terug gelezen.... en zoals elk jaar weer terug gedacht, vorig jaar was echt wel een heel moeilijk jaar. Ik zat er toen echt wel helemaal door heen, heb toen ook een periode niet kunnen werken. Ik zorg altijd wel dat ik zijn geboorte dag en sterfdag niet hoef te werken,maar de periode er tussen kan gewoon niet altijd.
ik moet zeggen dat het deze tijd beter is te dragen dan vorig jaar en tuurlijk is het verdriet, pijn en gemis deze dagen weer meer op de voorgrond maar ik kan er nu mee omgaan. waar dat door komt? Kan veel redenen bedenken maar of het dat echt is? soms moet je dieper gaan om er sterker uit te komen.
We hebben op zijn sterfdag zijn film gekeken, was wel heel speciaal om hem met Anouk te kijken, ze heeft wel eerder wat gezien maar was zich niet bewust van... Nu veel meer en ze heeft de hele film bij mij gezeten, heerlijk om haar vast te houden. Jullie moeten weten dat Jasper is verweven met Jip en Janneke (zijn grafsteen, zijn kamertje en nog veel meer) dus toen ik zei; zullen we de de dvd van Jasper kijken reageerde Jaset met 'yes we gaan jip en janneke kijken' Heerlijk die openheid, Jaset ging dan ook ondertussen spelen (jaset is 3 jaar en Anouk 5 jaar)
We hebben dit jaar ook samen een bloemstukje gemaakt en Anouk en Jaset mochten ook zelf een bloem uitzoeken, voelt wel heel fijn om dit als gezin samen te doen en bewust te doen.
Vrijdag is zijn sterfdag, de meiden zijn 's morgens allebei op school, dan vind ik het ook wel fijn om even helemaal alleen naar zijn grafje toe te gaan.
ik wil jullie bedanken voor jullie reacties, is altijd hartverwarmend als iemand met je mee leeft en aan je denkt....
En ik vind het erg fijn om hier toch ook wat over Jasper te kunnen vertellen. Het was zo'n mooi jongetje en zo van ons....
'dicht bij de zon en heel diep in ons hart'
petra 592
Baby

VorigeVolgende

Keer terug naar Engeltjes