Welke regelingen zijn er na bevalling?

Welke regelingen zijn er na bevalling?

Berichtdoor Niebje0609 op 24 feb 2015, 10:19

Hallo Iedereen,

De ouderschapskorting is vervallen per 2015.

Zijn er uberhaupt nog regelingen die je tegemoet komen op het moment dat je minder wil gaan werken?

Hoe hebben jullie dit geregeld qua werk en opvang? Hoeveel uur werken jullie en hoe hebben jullie de opvang geregeld?

groetjes! :forum:
Niebje0609
Baby

Re: Welke regelingen zijn er na bevalling?

Berichtdoor Judith op 27 feb 2015, 12:14

Ik werk aan huis, dus voor mij was het gelukkig heel makkelijk te regelen allemaal.

Op de site van de overheid zie ik het volgende staan aan regelingen:

Sinds 1 januari 2015 kunt u de laatste periode van het bevallingsverlof in delen opnemen. Dit gaat om het bevallingsverlof dat overblijft vanaf 6 weken na de datum van de bevalling. Dit deel van het verlof kunt u gespreid opnemen over een periode van maximaal 30 weken. U doet dit in overleg met uw werkgever. Het verzoek om dit verlof op te nemen dient u uiterlijk 3 weken na de bevallingsdatum in bij uw werkgever.

Het ouderschapsverlof bedraagt 26 keer het aantal uren dat u per week werkt. Sinds 1 januari 2015 mag u zelf bepalen hoe en wanneer u dit verlof opneemt. U krijgt geen salaris voor de uren waarin u ouderschapsverlof heeft opgenomen. U kunt hierover andere afspraken maken met uw werkgever.

Er zijn nu nog vier financiële regelingen als je kinderen hebt:
- kindgebonden budget
- kinderbijslag
- kinderopvangtoeslag
- inkomensafhankelijke combinatiekorting
Hier kan je er meer over lezen: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kindregelingen
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Judith
Beheerder

Keer terug naar Zwanger zijn