Inenten baarmoederhals kanker

Inenten baarmoederhals kanker

Berichtdoor andreavd op 05 feb 2013, 13:01

En dan krijg je de papieren in de bus dat ik Naomi kan laten inenten......
Pppppffff vind deze dingen altijd zo moeilijk, mijn eerste gevoel is NEE maar ja wat als....
Iemand nog meer bericht gehad????
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
andreavd
Peuter

Re: Inenten baarmoederhals kanker

Berichtdoor houtje op 23 feb 2013, 21:55

Wij hebben ondertussen de aanvraag meerdere malen gehad maar hebben besloten om dit niet te doen. Op de een of andere manier kunnen we er niet achter staan. Het dekt maar een klein deel, de werking op langere tijd niet getest etc. We hebben uitgebreid met onze dochter gesproken over de voor en nadelen en hebben uitgebreide voorlichting gevolgd en gegeven.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
houtje
Peuter

Berichtdoor Bertina op 24 feb 2013, 11:52

het is toch nog niet echt bewezen of het werkt of wel??
ik zou het ook niet doen, wij zijn toch vroeger ook niet ingeënt???
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Bertina
Moderator

Berichtdoor Ilona op 24 feb 2013, 13:07

Ik heb geen meiden, ik weet niet of ik mijn dochter zou hebben laten inenten, ik wil geen discussie uitlokken of iets maar het argument "wij werden vroeger toch ook niet ingeënt" vind ik niet echt een argument.
Vroeger aten zwangere vrouwen ook gewoon filet american, dronken ze alcohol, aten rauwe kaas enz....nu zijn ze er door de jaren heen achter gekomen dat dit soort dingen schadelijk voor het ongeboren kind is dus houden heel veel vrouwen hier rekening mee.
Nu hebben ze iets ontdekt waarmee ze baarmoederhalskanker "misschien" kunnen voorkomen en omdat wij de inenting vroeger zelf niet gehad hebben zou je het je eigen dochter niet geven????
Dat het nog niet voldoende bewezen is of dat het op lange termijn ook werkt dat is wat anders.
Ik zou er ook heel voorzichtig mee zijn maar het argument vroeger vind ik niet echt een argument, maar goed dat is mijn mening :D
Bram: 14-03-2005 en Wouter: 20-10-2007
Ilona
Kleuter

Berichtdoor Bertina op 24 feb 2013, 16:32

dat is idd jouw mening, maar jij zegt ook "misschien".
ik heb wel een dochter, maar dat duurt nog even voordat ik daar over na moet denken, gelukkig. Ik zie het tegen die tijd dan wel weer.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Bertina
Moderator

Berichtdoor mama-am op 15 maart 2013, 20:37

Had dit helemaal gemist. Ik ga mijn dochter wel laten inenten als ik de uitnodiging krijg. Ik wil het risico niet lopen, mijn oma is overleden aan baarmoederhalskanker. De oorzaak? Weet niemand.
Tegenwoordig worden kinderen tegen zoveel dingen ingeent waar ik soms ook over twijfel. Maar ik wil gewoon geen risico nemen. Je weet helaas nooit tegen wat je kinderen aanlopen. Ik hoop dat ze straks verstandige keuzes maakt, maar helaas ben ik er dan niet bij.....
AfbeeldingAfbeelding
mama-am
Moderator

Berichtdoor andreavd op 18 maart 2013, 09:41

Hebben deze ronde het niet gedaan ook omdat we paar dagen weg gingen.
Weten nog steeds niet wat we gaan doen, ga denk maar eens overleggen met de huisarts.....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
andreavd
Peuter

Berichtdoor Yvonne73 op 18 maart 2013, 10:39

Mijn man heeft het kankergen in de familie (zijn moeder is er aan overleden) dus Jorja wordt op haar 18de getest of zij ook draagster is, maar ik laat haar sowieso inenten, heb er laatst met de huisarts over gehad en hij adviseerde het in ons geval dus het wel te laten doen. Maar het is nog niet zo ver, ze is nu bijna 9.
Yvonne73
Kleuter

Keer terug naar Oudere kinderen