Gestopt met de pil

Gestopt met de pil

Berichtdoor stellavincent op 05 jun 2015, 15:01

Hallo allemaal,

Ik ben Stella, 27 jaar en kom uit Brabant.
Sinds een maand ben ik gestopt met de pil na 11 jaar slikken, om precies te zijn heb ik op 5 mei de laatste pil gepakt (de strip wel afgemaakt)
Ik ben gek op kinderen en mijn vriend en ik kunnen dan ook niet wachten om zelf ouders te worden, we hebben beide een stabiel inkomen en een huis met genoeg ruimte voor kinderen.

De verwachting bij een normale cyclus van 28 dagen is dat ik aanstaande maandag ongesteld zou moeten worden, echter heb ik het idee dat ik afgelopen dinsdag mijn eisprong heb gehad (slijmcheck) dit zou dus betekenen (als het goed is) dat ik over 2 weken ongesteld zou worden, ik snap dat het in het begin wisselend kan zijn en dat het een tijdje kan duren voordat het stabiel wordt.

Ik kan alleen niet wachten tot ik zwanger ben, ik vraag me dan ook af wat jullie ervaringen hierin zijn :)

XOXO
stellavincent
Baby

Re: Gestopt met de pil

Berichtdoor Judith op 06 jun 2015, 12:51

Leuk Stella! Er breekt een spannende periode aan :)

Na het stoppen met de pil kan het even duren voordat je cyclus weer normaal is. Het zou dan dus best kunnen dat je eisprong op een ander moment is dan je gewend bent. Bij mij duurde het zeven maanden tot ik zwanger was toen ik stopte met de pil. Ik had toen 13 jaar de pil geslikt. Bij mijn andere zwangerschappen ging het zwanger worden veel sneller.

Hopelijk kom je snel met mooi nieuws!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Judith
Beheerder

Berichtdoor stellavincent op 06 jun 2015, 19:14

Bedankt Judith!
Ik heb denk ik wel een hele duidelijke eisprong gehad op 2 juni, dus dat zou inhouden dat ik rond de 17de ongesteld zou worden.. We zullen zien, alhoewel ik natuurlijk hoop dat ik snel die positieve uitslag zie!
Heb je altijd 2 weken naar de eisprong eigenlijk je menstruatie?

XOXO

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
stellavincent
Baby

Berichtdoor Bertina op 07 jun 2015, 13:55

hoi stella,

spannend dat jullie er nu voor gaan!
tja ieder lichaam is weer anders, de een wordt na een paar maanden al zwanger en de ander moet er jaren op wachten. Ik was bij mijn eerste na 2 maanden al zwanger, terwijl ik zelf aan een jaar dacht en bij mijn 2de moest ik meer dan een jaar wachten en toen was ik er juist mee bezig..
Het beste is gewoon afwachten en genieten.. :super:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Bertina
Moderator

Berichtdoor Judith op 07 jun 2015, 21:21

Volgens mij kan de periode tot de eisprong wisselen per persoon en is het na de eisprong altijd twee weken.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Judith
Beheerder

Gestopt met de pil

Berichtdoor stellavincent op 08 jun 2015, 07:10

Dan hoop ik de 17de ongesteld te worden, dan weet ik dat het "slijmkijken" klopte.
Of niet ongesteld te worden natuurlijk en een positieve test in handen te hebben ;-)

XOXO
stellavincent
Baby

Berichtdoor iene op 14 jun 2015, 19:08

Spannend allemaal hoor!!! Ik ga voor je duimen!
iene
Baby

Keer terug naar Zwanger Worden