Eraan herinnerd worden.

Eraan herinnerd worden.

Berichtdoor Linda S op 22 jan 2010, 08:21

Natuurlijk vergeet ik die twee miskramen niet. Maar heb het wel aan de kant kunnen zetten (verwerkt) Hoef er niet zozeer meer echt over te hebben.
Nu met geboorte van Pascal enzo met papieren invullen...
"hoeveelste zwangerschap?" shit... 4de.
Hoeveelste kindje? 2de (meer was ook niet in de planning maar toch)

Eigelijk was het niet eens meer automatisch dat die 4 eruit kwam. Wilde 2 zeggen.. En toen even besef, ownee toch niet, waren er 4 geweest.
Linda S
Moderator

Re: Eraan herinnerd worden.

Berichtdoor Zomerzusjes op 22 jan 2010, 21:06

Herkenbaar....
Tijdens mijn zwangerschap werd ik er ook steeds aan herinnerd.
De zwangerschap van Leah was mijn elfde zwangerschap.....en dan maar drie gezonde kindjes....
Hoe goed ik de miskramen ook verwerkt heb, je wordt wel weer eventjes met de neus op de feiten gedrukt.
Zomerzusjes
Moderator

Berichtdoor mama-am op 23 jan 2010, 10:31

Herkenbaar.... hier was het vijfde zwangerschap en 2de kindje. Ik heb het daarna wel naast me neer gelegd, maar ik denk wel dat ik de miskramen nooit vergeet. Het heeft een plekje en Mylou heeft een hoop goed gemaakt.
Maar het was idd even een confrontatie bij het invullen van papieren, ik had het het eerste bezoek aan de verloskundige. Toen was ik zo blij dat ik de verloskundige gehaald had, zonder miskraam. En een van de eerste vragen: hoeveelste zwangerschap, doing! Dat was even een shock. Geen rekening mee gehouden met die vraag.
AfbeeldingAfbeelding
mama-am
Moderator

Berichtdoor mamaSanne op 23 jan 2010, 13:35

Hoi Linda,

eerst een :knuffel: knuffel , miskramen vergeet je denk ik nooit, het zijn allemaal jou kindjes geweest. en geen een kindje kan die andere vervangen.
maar ik ben ook af en toe de tel kwijt.

heb je kinderen? uuhh ja 1, maar die leeft niet meer... of moet ik zeggen 5, maar die leven allemaal niet meer :nee: en die lege vruchtzak dan,telt dat wel als een kindje :vraagteken: , dan zijn het 4 kindjes, maar 5 zwangerschappen
bij de gyn: hoeveelste zwangerzap is is dit, de 5e, hoeveel kinderen heeft u? uuh geen (of toch 1... maar dat is niet wat ze bedoelen)
Tja lastige pakketten kom je dan in he. ik zou schrijven wat op dat moment goed voelt. ik weet niet voor wie die papieren bedoelt zijn, maar ze zullen je toch niet op de vingers tikken als het wat afwijkt?

gr Sanne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
mamaSanne
Kleuter

Berichtdoor momo op 23 jan 2010, 13:42

ja ook ik herken het
hoop nog een keer een zwangerschap mee te maken en te voldragen en een gezond kind ter wereld te zetten
maar dat zou dan ook mijn 5de zwangerschap zijn, 2 gezonde kinderen en 2 miskramen
ja herken ook dat kindje na de mk het verdriet beter te verwerken maakt,
maar het is zeker even op de feiten drukken als je het zo hardop zegt
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
momo
Kleuter

Berichtdoor mamsie op 26 jan 2010, 13:11

Ook hier herkenning. Ik heb hier bij de kraamzorg en de verloskundigen al aangegeven dat mocht ik ooit weer zwanger worden dat ik die vraag niet wil krijgen. Ze hebben het ook meteen in het systeem gezet en gelukkig konden ze het heel goed begrijpen.
mamsie
Peuter

Berichtdoor Bren op 01 feb 2010, 20:58

Ik vond het ook lastig.
Tuurlijk verwerk je de miskramen wel, hoewel ik wel denk dat een kind krijgen daar een hoop goed aan doet, zonder dat ik bedoel dat iets vervangbaar is.
Meer voor Sanne, ik kan me voorstellen dat het veel moeilijker is om er overheen te komen als je kinderwens niet vervuld wordt.

Ik heb 6 zwangerschappen gehad, 3 kindjes......... en Aaron begon zelfs met zijn tweeën.......
Nah ja als ik dan bedenk dat we er ook 7 hadden kunnen hebben dan :schrik:

Maar goed het loopt zoals het loopt.
Brenda de trotse moeder van Jonathan -4 januari 2005-, Wouter -13 maart 2006 en Aaron -26 november 2008-.
Bren
Peuter

Berichtdoor Margriet op 03 feb 2010, 22:39

Ik weet ook nog dat ik eind vorig jaar ook wat chagarijnig werd van deze vragen. Ik dacht dat er wel ergens een dossier zou zijn van de vorige keer, maar ze begonnen gewoon weer met de standaardvragen. We hadden toen ook nog een stagiaire-vroedvrouw die er echt nog niet klaar voor was om deze stage al te doen, want ze begon helemaal nerveus te lachen toen ze hoorde dat we (toen nog) drie miskramen hadden gehad en ze had nog nooit van een translocatie gehoord.
Ik heb toen zomaar wat data genoemd. Was ook niet echt belangrijk, want later ging het toen toch mis met de zwangerschap.
Afbeelding Afbeelding
Margriet
Kleuter

Berichtdoor saskia op 11 maart 2010, 09:13

Herkenbaar....afgelopen zaterdag CTG van de beeb-in-mn-buik en ook de standaard vragenlijst met inderdaad die vraag.... Ook was de vraagstelling:"jullie derde zwangerschap????".... Euuhhhh...nee, de vijfde....
'ohw sorry' zei de verpleegkundige direct....
Sja, t is dubbel. Aan de ene kant vindt ik het een logische vraag, aan de andere kant: ik had keurig de envelop van de VK mee en daar staat alles op...
Maar goed...vergeten...nee hoor, nooit!
saskia
Dreumes

Berichtdoor knor op 12 nov 2010, 16:51

tja dat was bij mn curettage zo
was het de 1e zwangerschap (ik ben jong en ik oog nóg jonger)
nee de 4e, ik heb 2 kinderen.
dat is toch wel heftig hoor ff.
maar je moet het volgens de statistieken enzo meetellen.
en ergens vind ik dat goed
waarom zou je die wezentjes moeten vergeten?
ze zijn er geweest.
dat vind ik best frustrerend in mijn familie werd er niet echt gedaan alsof "het" er geweest was.
enne heel erg sorry maar wát is een translocatie?
verplaatsen ze dan de vrucht o.i.d.?
ik 'haat' stagaires maar ze moeten het ook leren natuurlijk.
mijn verloskundige (geweldige nuchtere man) begint ook gewoon van voren af aan.
knor
Baby

Berichtdoor maite2009 op 24 jul 2012, 11:18

Ik denk dat je het ook nooit echt zal vergeten. Verwerken wel, maar het blijft een deel van je leven.
Ik denk er nog vaak aan. Maar het ergste verdriet ligt achter me.

Carpe diem!
maite2009
Baby

Keer terug naar Miskraam/Verlies