Mag je je goed voelen?

Mag je je goed voelen?

Berichtdoor Judith op 23 okt 2010, 21:45

Ik heb het gevoel soms dat ik me weken/maanden zwaar depressief zou moeten voelen na wat er de laatste weken over ons heen is gekomen. Dan krijg ik opmerkingen dat ik zo positief over kom of verbaasd "je ziet er zo goed uit". Is dit nou zo vreemd?
Tuurlijk ben ik verdrietig dat het weer mis is gegaan. Maar de schok was dit keer heel anders dan de vorige keren. Doordat het geen spontane miskraam was, gebeurde het allemaal veel meer geleidelijk waarbij je voor elke volgende stap eigenlijk wel al voorbereid was op slecht nieuws. Niet zoals bij de spontane miskramen dat je ineens flinke buikpijn krijgt, naar de wc gaat en het voorbij is.

En nu na de goede uitslag van vrijdag voelt het helemaal vreemd. We gingen er al helemaal vanuit dat het een lang proces zou worden en nu is het ineens afgesloten en mogen we meteen verder. Er is een enorme last van mijn schouders gevallen. En dan krijg ik weer een opmerking van mijn moeder dat we het zeker wel rustig aan gaan doen nu :S :S Zou niet weten waarom. Zo snel mogelijk weer door en met vol goede hoop op naar de volgende zwangerschap. Uiteindelijk gaat er echt wel een derde (hopelijk toch echt alleen een derde en niet gelijk ook een vierde) kindje komen.

Nu weer genoeg frustraties over de reacties geschreven, maar toch altijd wel fijn om het even van je af te schrijven.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Judith
Beheerder

Re: Mag je je goed voelen?

Berichtdoor Linda S op 23 okt 2010, 21:53

Ten eerste je mag je voelen zoals je je wilt voelen!

En ik denk dat je ook juist blij bent dat het "goed" fout is gegaan. Dat je niet nog een lange nasleep hebt. Mag je nu meteen weer proberen of een maandje wachten wegens miskraam en het toch een wond is? Hoewel het nu natuurlijk wel schoon hoort te zijn he.

Als jij je lichamelijk goed voelt, waarom zou je meer moeten slapen? Als je je verder oke voelt en gewoon lekker verder wilt is dat toch jou recht! (oke, dat laatste moet je wel samen zijn denk ik)
Linda S
Moderator

Berichtdoor mama babsje op 24 okt 2010, 07:14

judith als jij je niet deprie voelt ben je dat niet dus hoef je het ook niet te zijn of te worden hoor
je bent heel goed in staat om te besluiten of jij zelf en je lichaam ergens aan toe is of niet
is dit zo way not zou ik zeggen
er zit toch geen vaste rouwtijd ergens aan vast de een verwerkt het zus en de ander zo dus schaam of voel je aub niet schuldig als het volgens een ander anders zou moeten gaan

liefs en een knuf barbara

@ linda s
je mag direct weer van start bij een vroege miskraam mits je schoon bent nou ja na 2 weken eigenlijk dan is je lichaam genoeg hersteld zei mijn vk
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
mama babsje
Kleuter

Berichtdoor Anja op 24 okt 2010, 07:25

Het is toch helemaal prima hoe je je voelt! Fijn juist! En ik kan me heel goed voorstellen dat je opgelucht bent, je had nu eenmaal slechter nieuws verwacht. We zitten nu eenmaal allemaal anders in elkaar. Als jij het gevoel hebt dat dit "een plekkie" heeft gekregen dan is dat alleen maar fijn! En idd...de enige echte remedie tegen een mk is toch weer een volgende zwangerschap! Dus doe je best zou ik zeggen! :D
Nienke (18-2-05) Jens (7-9-08) Lars (12-4-11)
Anja
Moderator

Berichtdoor leine op 24 okt 2010, 07:59

Haha Judith, ik moet wel een beetje lachen om je bericht. Want ik heb ook wel eens het gevoel gehad dat ik raar was omdat ik nou eenmaal niet zo depressief aangelegd ben :D Het is juist mooi dat je er zo positief in staat en zoals je zegt, nu hup aan de klus voor een prachtig brusje (ja eentje tegelijk zou idd wel even voldoende zijn zeker ;) ).

En wie weet komt de teleurstelling nog en dat is dan ook prima, maar zo niet dan niet toch. Niemand kan jou voorschrijven hoe je je moet voelen hoor. Net of blijven hangen in 'wat had kunnen zijn' zoveel oplevert...

:kus:

Liefs Leine
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
leine
Kind

Berichtdoor Zomerzusjes op 24 okt 2010, 11:47

Anja schreef: En idd...de enige echte remedie tegen een mk is toch weer een volgende zwangerschap! Dus doe je best zou ik zeggen! :D

Helemaal mee eens! :knuffel:
Zomerzusjes
Moderator

Berichtdoor Linda S op 24 okt 2010, 12:01

Je zou je nog vervelend gaan voelen omdat je je goed voelt ;)
Linda S
Moderator

Berichtdoor wen op 24 okt 2010, 12:35

meis is toch fijn dat je je goed voeld :knuffel:
dewi 14-06-2006 zowi 22-11-2008
wen
Kleuter

Berichtdoor Mamacodica op 24 okt 2010, 15:09

Je magg je voele zoals je wilt. Ik vind het kei goed dat je zo positief blijft!
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Mamacodica
Kleuter

Berichtdoor mama-am op 25 okt 2010, 09:34

Je moet gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt. Na mijn 3 prille miskramen moest ik elke keer een maand verplicht wachten, omdat ik dan niet direct aan de medicatie mocht. Daar moest een maand tussen zitten. Ik vond dat zulke verloren tijd. Je lichaam weet zelf wel of je er klaar voor bent.
Ik zou juist blij zijn dat je je goed voelt. Ook deze prille zwangerschap neem je met je mee, maar hoe jij (jullie) daarmee omgaan is helemaal jouw (jullie) eigen zaak.

En idd een goede zwangerschap en baby maken de miskramen een heel stuk dragelijker. Ik ben blij dat ik het met een blakende baby heb mogen afsluiten.

Dikke knuffel!!!
AfbeeldingAfbeelding
mama-am
Moderator

Berichtdoor knor op 10 nov 2010, 17:40

natuurlijk mag je je goed voelen
ik weet nog hoeveel beter ik me voelde na de curettage
dat was echt een soort afsluiting
knor
Baby

Keer terug naar Miskraam/Verlies