aambeien

aambeien

Berichtdoor Linda S op 03 jan 2010, 23:11

Afgelopen weekend nog meer ontwikkelt helaas. Nou ga ik morgen wel de ha bellen hoor, geen idee of er iets voor/tegen is als ze er eenmaal zijn. Maar misschien zijn er hier die een wondermiddeltje weten. Als ik in de huis/tuin/keuken medische boeken zoek staat het alleen als zw-kwaaltje.
De krengen zitten er al dus voorkomen door bepaald eten kan niet meer. Ook met bijna diaree is het niet leuk. Maar vooral als je op de wc hebt gezeten zowiezo last ook zonder drukken.
Gaat het bevallen dan niet nog pijnlijker worden?
Linda S
Moderator

Re: aambeien

Berichtdoor Johanna-Kian/Talina op 03 jan 2010, 23:25

Ik heb een paar weken voor de bevalling van Talina er ook last van gekregen, en ben flink aan de slag geweest met van die aambeienzalf en dat heeft bij mij goed geholpen. Bij de bevalling heb ik er geen last van gehad en erna ook niet. Alhoewel dat misschien ook wel kwam doordat het zo snel ging bij mij. om 14.00 uur 7 cm ontsluiting en 14.07 is Talina al geboren.
Afbeelding Afbeelding
Johanna-Kian/Talina
Moderator

Berichtdoor mama-am op 04 jan 2010, 07:55

Hoi,

Ik kreeg helaas aambeien na de bevalling, en niet direct maar na een dag of 2. Ik heb er wel vaker last van, gebruik dan zalf. Hoewel ze al klein aanwezig waren toen ik zwanger was.
Maar mijn kraamhulp had echt een goede tip, wat echt goed hield. De aambeien aandrukken met in zoutoplossing gedrenkte watten. Gewoon warm water met zout, een prop watten hier in drenken en dit dan krachtig tegen de aambeien duwen. Dit moet je wel even vasthouden, dus lekker op bed gaan liggen. Op de een of andere manier trok het vocht uit de aambei, en deed het een stuk minder pijn. En dan slinken ze dus en trekt het weg.

Probeer niet te lang op de wc te zitten, want dit verergert de aambei alleen maar. En daarna goed op een harde stoel. Het komt door de druk op de bekkenbodem door de baby, veel tips om het te voorkomen hebben dan gewoon niet zo heel veel zin.

Sterkte ermee, want aambeien zijn echt geen pretje.

Groetjes, Esther
AfbeeldingAfbeelding
mama-am
Moderator

Berichtdoor Linda S op 04 jan 2010, 20:51

Tja, naar ha geweest. Hij wilde toch kijken of het niet geinfecteerd was. Eén die aan de buitenkant zat was getromboseerd en zal afsterven.
Verder het bekende. Zorgen voor geen harde ontlasting. Vers fruit en groente eten. Veel drinken. Heb zakjes vezels gekregen om te helpen. En zalf voor tegen jeuk (die ik niet heb) en pijn (die ik dus wel heb)
Hij zegt dat de rest waarschijnlijk over zal gaan na de bevalling.
Linda S
Moderator

Berichtdoor mama-am op 04 jan 2010, 20:57

Probeer echt de zoutoplossing! Dat gaat het zwellen tegen en dus ook de pijn. De zalf verdoofd wel, maar slinkt dus niet.

Let goed op met degene die getromboseerd is, die moet idd wel weggaan/afsterven, anders moet je er echt iets aan laten doen op termijn.
AfbeeldingAfbeelding
mama-am
Moderator

Berichtdoor Linda S op 04 jan 2010, 20:59

essepessie1 schreef:Probeer echt de zoutoplossing! Dat gaat het zwellen tegen en dus ook de pijn. De zalf verdoofd wel, maar slinkt dus niet.

Let goed op met degene die getromboseerd is, die moet idd wel weggaan/afsterven, anders moet je er echt iets aan laten doen op termijn.

Gewoon een haffel zout? Of maakt de aanmaak verhouding niet zoveel uit?
Linda S
Moderator

Berichtdoor mama-am op 04 jan 2010, 21:08

Linda S schreef:
essepessie1 schreef:Probeer echt de zoutoplossing! Dat gaat het zwellen tegen en dus ook de pijn. De zalf verdoofd wel, maar slinkt dus niet.

Gewoon een haffel zout? Of maakt de aanmaak verhouding niet zoveel uit?

Gewoon een klein bakje warmwater en dan zout erin, gewoon keukenzout. Even roeren en dan drenken en tegen de aambei drukken, dit even volhouden. Is wel zo prettig als je het op bed doet.
Ik deed het twee keer per dag en het gaf zoveel verlichting, ik had het graag jaren eerder geweten......
AfbeeldingAfbeelding
mama-am
Moderator

Berichtdoor Jane op 04 jan 2010, 23:18

Ik kreeg ze na de bevalling ook. De vkl zei dat ik tabletjes aspro bruis moest halen, die fijn maken en tussen natte watjes doen en erop drukken een paar keer per dag. Bij mij hielp het helaas niet toen heb ik via het ziekenhuis toch een zalf gekregen die wel de pijn weghaalde en ook de zwelling. Toen was ik er in een paar dagen vanaf.
Sterkte...zooo vervelend..voor ik het ooit had gehad kon ik niet begrijpen hoe erg het kon zijn!!!
Jane
Peuter

Berichtdoor mama-am op 04 jan 2010, 23:32

Misschien te overvloede, maar ook de zalf gebruiken hoor!!! Alles wat kan helpen, gewoon gebruiken.
AfbeeldingAfbeelding
mama-am
Moderator

Berichtdoor Linda S op 09 jan 2010, 12:35

Het werkt prima! Alleen doe ik het niet op bed met die natte watjes. Gewoon bakje op de wc met watjes. Het is toch meest "uitpuilend" als je daar zit/hebt gezeten. Kan ik er dus beter bij en druppeltjes gaan in de wc ipv in bed.
Linda S
Moderator

Berichtdoor mama-am op 09 jan 2010, 12:45

Ik was al benieuwd! Blij dat het helpt!

Ik vond het zo'n geweldige tip, ben blij dat ik er nog eens iemand mee kan helpen.
AfbeeldingAfbeelding
mama-am
Moderator

Keer terug naar Kinderkwaaltjes/Medische kind en mama-vraagbaak